Translate

torstai 29. elokuuta 2013

Flow-tilaa ja kosmetiikkaa

Pihassamme on autoja vaikka muille jaettavaksi. Mieheni metsästysauto, jolla huomenna menen töihin ja josta jatkan matkaa Lahteen tekemään viimeisiä muutoasioita. Huh.. kohta tämä on ohi. Minun työautoni, kesäautomme ja kohta mieheni auto kun hän palaa työmatkaltaan. Pitänee ruveta harventamaan tuota autokantaa.

Tänä iltana sain purettua lahdesta tuomani muuttotavarat. Kaapit meinaa loppua kesken. Asumme täällä maaseudulla mieheni suvun talossa. Talo on hyvin vanha, aina 1800 luvulta ja jotain. Aivan ihana talo mutta meille tämä on aivan liian pieni. Siksi katselen myytävät asunnot hyvin tarkkaan  internetistä. Tarjontaa on tällä suunnalla paljon. Tosin en tiedä olenko hiukan kranttu asunnon suhteen, mutta minulla  ja miehelläni on mielessä tietynlainen asunto. Asuntomme pitää olla tilava niin kuin olen aikaisemmissa kirjoituksissa maininnut. Ikkunasta pitää avautua kaunis maisema. Eli Ikkunat kodissamme tulevat näyttelemään maisemataulujen osaa. Uuden tulevan kotimme sijainti pitää olla maaseutu. Aika näyttää löydämmekö unelmiemme kodin. Tosin, sitä aikaakaan ei liiaksi ole, sillä tämä nykyinen asuntomme on aivan liian pieni. Tosi sopu tilaa antaa, vaatii vain hiukan organisointia ja järjestelmällisyyttä, että saan tavarat mahdutettua asuntoomme. Mottona minulla onkin aina ollut, että kaikilla tavaroilla on oma paikkansa. Jos en löydä tavaralla omaa paikkaa niin se joutaa kierrätykseen.

Asiat mutkistuivat huomisen Lahteen menon suhteen. Tarkoituksena minulla oli lähteä aamusta ajamaan Lahteen, mutta joudunkin huomenissa ennen Lahteen lähtöä  piipahtamaan työpaikallani. Olen toiminnanjohtajana lastensuojelulaitoksessa ja tänään eräs yhteistyökumppanimme soitti, ja esitti kysymyksen, että voisi tulla mahdollisen uuden asiakkaamme kanssa tutustumaan paikkaamme. Eli hyvästi vapaapäivä. Tervetuloa! Mukavaa, että olette päätyneet meidän palveluihimme  ja osoitatte luottamusta ammattitaitoamme kohtaan ja haluatte tehdä yhteistyötä kanssamme. Siis, totta kai menen töihin ja edustan yksikköämme ja ammatillista osaamistamme.

Huominen ilta venyy pitkäksi, mutta ei sillä väliä, nukun kun taas olen vapaalla.  Kuten eilen keskiviikkona, jolloin pidin itselleni vapaapäivän. Soitin ohjaajille  ja kysyin, että tulevatko toimeen ilman minua. Sanoivat tulevan, joten vetäydyin koko päiväksi sänkyyn ja otin hyvän kirjan ja koneeni sänkykaveriksi. Saan aikani ihmeen nopeasti kulumaan. Havahduin muutaman kerran päivässä ns. työpuheluihin, jotka minun oli pakko hoitaa. Mutta puheluiden jälkeen otin taas ajan itselleni.

Kuten olen maininnut teen usein viikolla pitkiä työpäiviä alkaen aina aamu 07 ja päättyen 23.  Työssäni olen usein niin sanotussa flow- tilassa. Tällöin  menetän ajan ja paikan hallinnan tunteen ja omistaudun pelkästään asialle, jota parhaillaan teen. Tämän takia, myös saatan uupua nopeasti siksi pidänkin sopivin väliajoin tälläisiä " ei mitään päiviä". Jolloin en anna minkään asian minua stressata.

Nauroin, kun näin mainoksen uudesta dieetistä. Tässä dieetissä kehotetaan syömään parina päivänä viikossa noin 500 kcal. Minulla on tällainen dieetti ollut mukanani kaiken aikaa. Kuten eilen "omana päivänä" en muistanut syödä juuri mitään. Havahduin kun kissa tuli sisään ikkunasta vaatimaan ruokaa itselleen. Tällöin huomasin, että olen itse ollut syömättä n. 20 tuntia, ilta 20 seuraavaan päivään kello 16. Otin jääkaapista grillimakkaran ja jatkoin lukemista. Nukahdin jossain vaiheessa ja heräilin taas tänä aamuna virkeänä työhön.

Ehdin tänään ajatella itseäni ja ulkonäköäni katsoessa peilistä itseäni. Kauhistuin ja varasin ajan kampaajalle. Kävin myös kaupungilla uusimassa muutamia ehostusvälineitä ja kosmetiikka tuotteita. Näiden tuotteiden "voimalla" voi olla se nainen jonka haluan nähdä peilistä.       
   


Ei kommentteja: